Hiba

2012.11.30. 18:32

Az elmúlt napok tapasztalata az, hogy az emberi civilizálódás egyik legszerencsétlenebb mellékterméke, hogy a fizikailag teljesen visszamaradott és emiatt kompenzáló vagy frusztrált férgek az irodákban vezetői pozícióban, és most már inkább mindenféle pozícióban, imádnak alázni, mert már nem bassza pofán őket senki. Kifejtem: Jön az email, hogy ezt mi faszér így csináltad, amikor azt úgy kellett volna te szerencsétlen. A mondat tartalmával nem feltétlenül van gond, hiszen mindenki elbasz időnként dolgokat(legalábbis aki időnként csinál valamit) és másoknak meg az a dolga, hogy ezt észrevegyék, korrigálják, megelőzzék stb stb...
Viszont a stílus nem szükséges. Pl én sosem személyeskedem azzal akinek észreveszem, hogy elbaszott valamit. Elmondom neki, hogy itt ez és ez szar volt, javítottuk és max tanácsolok neki valamit mire figyeljen legközelebb, hogy megelőzze a következő ilyet.

Ezzel szemben aki 170cm és 60 kg az ír egy 3 oldalas emailt vagy felhív és el kezd gecizni. Mert ez már nem más csak gecizés, 10 sec érdemi tartalom é a többi az alázás és megszégyenítés.

Ennek egyetlen ellenszere van, ez pedig az, hogy az ilyen alázni próbáló arcokat ha csak tehetem felkeresem személyesen. Leszarom, hogy megy vele az idő, kinyomtatom a mailt és bemegyek hozzá, hogy akkor beszéljük át ezt a mailt, mert ezt nem értem. Érdekes, hogy beválik, mert ezek rendszerint visszavesznek. Gondolom azért még csak jelez az az ösztön, hogy ajjajj apám az ott az erősebb hím és ha ezt most megint így adod elő úgy pofán basz hogy nem lesznek utódok, mert megnyomorodsz.

Tehát az a tanácsom, hogy ha csak lehet az ilyen arcokat keressétek meg személyesen és úgy kommunikáljatok velük, meglátjátok a következő mail már egyel visszafogottabb lesz.

A bejegyzés trackback címe:

https://irodairabszolga.blog.hu/api/trackback/id/tr934940168

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szádbafingok 2012.11.30. 23:11:13

@Ati26: Azért vigyázni kell, mert könnyen az állásába kerülhet a hirtelenkedőnek! Az sem elképzelhetetlen, hogy nem is egy puhány alakról van szó, mondjuk rendszeresen eljár squasholni vagy kettlebellezik.

Szádbafingok 2012.11.30. 23:16:39

Arról is nem beszélve, hogy a dörzsölt üzletemberek könnyedén kicselezhetik a fizikai fölényben lévőket és akkor hiába a muszkli.

BigTom 2012.11.30. 23:27:17

A cikk az emberek közötti együttműködés bizonyos vetületeiről szól. Hogyan kell egy beosztott felé kommunikálni, ha hibázott (illetve hogyan nem), és hogyan kezelje a beosztott, ha a főnöke megalázza. Ezek emberi együttműködési képességek (soft skill). A tanácsaitok a témában nem annyira jók. Érdemes inkább a vonatkozó szakirodalomban utána nézni, hogy, hogyan kell ezt jól. Elég kiterjedt szakirodalma van a témának, és szó sincs benne sem a fizikai fölény kihasználásáról, sem a piros kihúzásos eszkalálósdiról. Ezek nem hatékony módszerek jó minőségű együttműködések kialakítására.

Advanced Flight 2012.12.01. 00:01:46

Érdekes, mégis a 60 kg-os nyüzüge van vezetői pozícióban és nem a poszter az izmaival :-)

Egyébként meg keress másik állást, ha faszkalap a főnököd. Megváltozni nem fog, csak megutálni téged és első adandó alkalommal kitenni.

sánta vas 2012.12.01. 00:03:23

@Szádbafingok: Nem lehet, hogy te is egy ilyesmi-személyes találkozáskor már kissé megjuhászodó- típus vagy, és itt éled ki a satnya fizikai megjelenésedből adódó frusztrációidat? Az ilyen típusú ember csak a billentyűzet mögül nagylegény. Négyszemközt már szemlesütve motyogja az orra alatt, hogy hát nem úgy gondolta. Lehet akármilyen főnök valaki az orrbaverést, meg a gyomrost bizony ő is el akarja kerülni, és hát nem lehet biztos abban, hogy kivel áll szemben.
Az ilyenek csak azzal geciznek aki hagyja magát..

Thrasher 2012.12.01. 00:22:59

írni nem bírsz normálisan baszd meg, ne okoskodjál már

BA2017 2012.12.01. 03:00:38

@Szádbafingok: Belátható, hogy a menedzser ezért több pénzt is kap, tehát a kurva anyjának írjon ilyen stílusban. Az ugyanis szereti és nem veri szájba. Te egy ritka nagy fasz vagy.

sírjatok 2012.12.01. 03:14:02

köztudott, hogy a 190 centi, 110 kilós emberek sosem gecik, legfeljebb férfiasan határozottak

meg hát amúgy is lehet bárki 190 centi, akaraterő és gyakorlás kérdése

szóval ezeket fontos kihangsúlyozni, és biztosan nem arról van szó, hogy megalázott a főnököd, te meg patkány módon ott keresel benne hibát, ahol tudsz, lehetőleg olyat, amiről nem is tehet

Szádbafingok 2012.12.01. 05:08:16

@sánta vas: Hát én nem úgy gondoltam... :(
@Bullshit generátor: A stílusod alapján nem tudom eldönteni, hogy vezérigazgató esetleg adatrögzítő vagy-e, bárhogy is, egy szájbaverés - saját véleményed alapján - neked is jár. Jelentkezz Sánta Vas úrnál.

kpityu2 2012.12.01. 06:01:11

@Szádbafingok: Hülyeség. Ez egyszerűen tiszteletlenség a másik emberrel szemben.
Mindenki ideges, mindenkin ott a nyomás, de az ilyen stílust csak azok engedik meg maguknak akiknek vagy nem volt gyerekszobájuk, vagy nem verték még őket pofán péklapáttal, mert ilyen hangot engednek meg maguknak egy szabad emberrel szemben.

Szádbafingok 2012.12.01. 06:58:36

@kpityu2: Felteszem, a szabad emberek másokat ütlegelni tanultak a gyerekszobájukban. Persze, a legmélyebb tisztelettel.

Dr_utcai_arcos 2012.12.01. 07:32:10

@Szádbafingok: Nem, nem reagálhat csípősebben. Lehet visszamenni kisebb pozícióba és gyakorolni., Beba..na, ha azért mert menezser, már mindent megengedhetne magának.

Szádbafingok 2012.12.01. 07:40:34

@Dr_utcai_arcos: Nem állítom, hogy minden vezető a lehető legmegfelelőbb az adott pozíció betöltésére.
Cserébe fogadd el, hogy szerintem az a beosztott, aki egy verbális inzultust képtelen fizikai erőszakkal fenyegetés nélkül feldolgozni, az még emberek közé sem való.

uriember 2012.12.01. 07:56:20

@Advanced Flight: Azt írtam a postban, hogy nem csak a főnökök csinálnak ilyet, hanem egyre inkább mindenki más is. Nem írtam, hogy nem vagyok vezető, akár az is lehetek, ez a postból nem derül ki.

A mai Magyarországon azt javasolni valakinek, hogy hagyja ott az állását, mert nem jön ki a főnökével szvsz hülyeség, sőt a post arról szól, hogy keressünk valamiféle probléma megoldást.

uriember 2012.12.01. 07:58:15

@sírjatok: Nem írtam a postban, hogy megalázott a főnököm.

Azt sem, hogy a 190cm-es emberek között nincs köcsög, sőt még azt sem, hogy minden 170cm-es ember köcsög.

uriember 2012.12.01. 08:01:00

@BigTom: A cikk a saját tapasztalataimról és arról szól, hogy én hogyan reagálok bizonyos helyzetben, ami szerintem helyes, az más kérdés, hogy igazam van-e vagy sem.

FF 2012.12.01. 08:18:43

Nekem volt már ilyen stílusú főnököm nem is egy. A fejjel kisebb nők eleve szemtől szembe kezdték a gecizést. Tanulság: a fene a nagy lovagiasságunkba, ezek nem félnek egy pofontól. :)

bunk0 2012.12.01. 08:38:37

"én sosem személyeskedem azzal akinek észreveszem, hogy elbaszott valamit. Elmondom neki, hogy itt ez és ez szar volt, javítottuk és max tanácsolok neki valamit mire figyeljen legközelebb, hogy megelőzze a következő ilyet"

én is ezt csináltam, négy (4) éven keresztül, minden nap többször.

aztán valahogy elfogyott a türelmem; elég frusztráló ám 4 év után is minden nap ugyanazoknak az embereknek ugyazokat a dolgokat elmagyarázni ezredik alkalommal is ... főleg miközben látszik az arcukon hogy a picsába kívánják az egészet - engem meg főleg - gyűlölik a munkájukat, nincs bennük semmi motíváció és a 8 órás munkanapból 6 órát facebookoznak, másfél órát meg az épületen kívül töltenek.

vannak szemét főnökök ezt aláírom, de hasznavehetetlen munkavállalóból pár nagyságrenddel több van.

aki nem hiszi, az csapjon fel főnüknek aztán majd megtudja

a_tom 2012.12.01. 08:40:19

Ekkora hülyeséget rég olvastam.
A fizikai fenyegetés náladnál hatalmasabb, gazdagabb, magasabb pozícióban lévő személlyel szemben csak abban az esetben működik ha az alábbi feltételek mind fennálnak egyszerre:
- sokkal gyengébb nálad
- sokkal gyengébbnek is hiszi magát nálad
- nagyon fél a fizikai inzultustól
- elképzelhetőnek tartja hogy valaki konkrétan rátámad, vállalva ugye a retorziókat(kirúgás, bíróság, stb..)
- annyira hülye hogy nem biztosítja be magát testőrökkel, önvédelmi eszközökkel, tanúkkal, kép-, és hangrögzítő eszközökkel.

Ha mégis belefutottál egy ritka példányba és úgy is tűnik hogy bevált a megfélemlítés, szinte biztos lehetsz benne hogy utólag fog kicsinálni hátulról.

driopios 2012.12.01. 08:49:03

"és úgy kommunikáljatok velük, meglátjátok a következő mail már egyel visszafogottabb lesz."

következő visszafogott mail: "kérem, még a mai nap folyamán fáradjon le a HR osztályra, személyes holmijai összecsomagolására talál dobozt a folyosón. köszönöm"

a_tom 2012.12.01. 08:49:46

@bunk0:
Mennyire hasznavehető az a főnök akinek;
- a hasznavehetetlen beosztottai többezerszer figyelmen kívűl hagyják az utasításait mindenféle retorzió nélkül
- nem próbálja meg más módokon érvényesíteni az akaratát hanem csak ismételgeti többezerszer ugyanazt mint egy papagáj

micsoda? 2012.12.01. 08:50:42

"Stílus maga az ember"
Itt aztán van ember, meg stílus is. Pedig higgyétek el, hogy a gazdag szófordulattal kifejtett gondolat sikere, öröm. Persze az érthetőség határáig.

kpityu2 2012.12.01. 09:03:57

@Szádbafingok: Persze. Sőt, megölni is, amennyiben emberi mivoltukat semmibe veszi.

Don Quixote de la Ferko 2012.12.01. 09:09:16

@Szádbafingok:

"Figyelj, egy vezető nem úgy elfoglalt, hogy teszemazt 700 ürlapot kell lebélyegeznie. Hanem számtalan ötlet és terv cikázik az agyában és ezeken morfondírozik, hogy hogyan és melyiket kell megvalósítani."

Köszike. Hála neked vidáman indult a nap. Ez volt a nap, ha nem a hónap vicce.

Szádbafingok 2012.12.01. 09:25:57

@kpityu2: A hullájukat megerőszakolni és a gőzölgő lépükből falatozni is? Csodálatra méltó, mennyit fejlődött a társadalom a szabad embereknek hála!

@Don Quixote de la Ferko: Szívesen. Ha érted, hogy' mondom.

kpityu2 2012.12.01. 09:40:30

@Szádbafingok: A penészszagú értelmiségi tükörlogika itt nem érvényes. Minden embert megillet a méltósághoz való jog. Aki ezt megszegi, veszélyes ösvényre lép. Régebben ezért volt kötelessége egy megsértett úrnak fegyverrel elégtételt venni.
Aki minősíthetetlen, az emberi méltóságot semmibe vevő hangnemet enged meg magának egy másik emberrel szemben, az tulajdonképpen szolgaként, kvázi állatként kezeli azt, hallgatólagosan kijelentve, hogy nem tekinti egyenrangú polgárnak.
Aki ezt megtorlatlanul hagyja, az birkalétre kárhoztatott.

Szádbafingok 2012.12.01. 09:47:30

@kpityu2: Tessék mondani: úgy kell ezt érteni, hogy egy szabad, szuverén gondolkodó, ha az általa lenézett ellenfelétől méltóságát sértő megjegyzést kap, akkor jogában áll annak élethez fűződő jogát csorbítani?
Általánosságban hol húzható meg egy ember érzékenységének határa? Mi erről a szabad gondolkodók hivatalos és mindenki számára megfontolandó álláspontja?

kpityu2 2012.12.01. 10:03:04

@Szádbafingok: Az élethez való jogáról önként lemond, aki semmibe veszi mások méltósághoz való jogát.

Rókakígyó 2012.12.01. 10:06:42

Helyes a javaslat, a leírtak szerint kell kezelni az ilyeneket, mindig, mindenkor... Osztani és visszavesz vagy nem, de azzal már nem tudsz sokat tenni.

Szádbafingok 2012.12.01. 10:07:17

@kpityu2: Fura, hogy a szabadvélemény-diktálók ezt a közmegegyezést elhallgatják a nemszabad gondolkodók elől. Jó lesz vigyázni! Remélem, méltóságodban nem sért, ha nem értek egyet veled. Nekem családom van.

kpityu2 2012.12.01. 10:12:29

@Szádbafingok: Az, hogy nem érted, vagy nem akarod érteni miről beszélek, az a te dolgod.
Eléggé átlátszóan formális az érvelésed, ami nyilvánvalóan abból a kifacsart értelmiségi logikából fakad, hogy az ember van a jogért, és nem a jog az emberekért.

Szádbafingok 2012.12.01. 10:18:24

@kpityu2: Jogodban áll természetesen átlátszónak és kifacsartnak minősíteni az érvelésemet, bár bevallom, nagyon rosszul esik. Érzékeny vagyok, front van ma vagy mi a szösz?!
Tartsd meg az életed, nekem nem kell.

Diamond Dave 2012.12.01. 10:23:19

Az egész irodai élet hihetetlenül mű és megterhelő, én is ilyen munkát végzek. Nem is csoda, hogy feszült lesz az ember tőle, és mondjuk hétvégén részegre issza magát, vagy egy rockkoncerten ordibálja ki magából a feszültséget.

Utálom ezt a túlszerkesztett, agyonművelt, steril és maximalista világot.

kpityu2 2012.12.01. 10:24:40

@Szádbafingok: Nincsenek isteni törvények. Nincsenek mindenség törvények. Csak emberek közötti törvények vannak. Tetszik vagy sem.

Szádbafingok 2012.12.01. 10:32:57

@kpityu2: Ha jól sejtem, akkor ezek közül a törvények közül az ember szabadon kiválogatja azt, ami az adott szituációban konveniális, a többit pedig időlegesen tudata rejtett zugába tolja egészen addig, míg egy más helyzetben pont arra lesz szükség.

01234567 2012.12.01. 10:34:44

Ma ott tartunk, hogy kialakult egy embercsoport, ami csak a fizikai fenyegetéstől fél, vagy csak a fizikai retorzióból ért. A vezető beosztásúak között pedig, a képességek arányosak a viselkedéssel. Azaz, minél tehetségtelenebb egy vezető, annál bunkóbb. Mivel nálunk szinte csak kontraszelekció van, így az átlagnál több a bunkó, akik nem meglepő elég nagy átfedésben vannak azokkal akik csak fizikai fenyegetésből és a fizikai retorziókból értenek. De egyébként a bunkóságot gerjesztik mesterségesen a munkahelyek is, de már a menedzserképzőben is idomítják arra a leendő pöcsöket. Aki ezt ma magyarországon nem látja vak,és életében nem járt külföldön, hogy legyen tapasztalata, profi világban másképp megy. 44 év élet, 30 év munka, 9 év vezetői, 8 év külföldi-ebből 4 év vezetői, mondatja ezt velem. Amúgy 190cm vagyok, 100kg, rendszeresen sportolok, kőbányán nőttem fel(pongrácz-telep), úgyhogy annyira beszari sem vagyok,ezekkel a problémákkal személyesen ritkán szembesülök, de kívülről sokszor látok ilyet.

Mikrobi 2012.12.01. 10:35:05

Úgy látom, neked az agyad helyett is izom van, ezért úgy gondolod, hogy a másik, akinek az izmai nem akkorák, mint a tiéd, feltétlenül hülyébb is nálad. Bemész hozzá, hogy a testi fölényeddel megfélemlítsd, ha már a szánalmas értelmi képességeid nem teszik lehetővé, hogy az elvárásoknak megfelelően dolgozz. Pl. ezért is vagy te a beosztott és a 60 kilós fickó a főnök. És az erőfitogtatásod miatt nem is fogsz soha előrelépni.
A trágár stílusodhoz meg külön gratulálok!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.12.01. 10:36:56

@Szádbafingok: mióta ellenfél a beosztott?

Ha ellenfélnek tekinted az egyik beosztottadat, akkor bocsájtsd el.
Ha minden beosztottadat ellenfélnek tekinted, akkor hagyd abba, amit csinálsz, mert ahhoz nem értesz.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.12.01. 10:42:28

@Mikrobi: Te sem értetted meg, mit írt a fenti csóka.

Vannak szánalmas kis pöcsök vezető pozícióban, akik ímélben, telefonon geciznek, aláznak, ha kell, ha nem.

Az ezekkel való személyes kontaktus viszont segít megoldani a problémát, mert csodák csodájára, ha az alázó és az alázott között nincs jópárszáz méter, plusz egy monitor, telefon, akkor vissza tudnak venni az arcukból.

Megvan ennek a pszichológiája is, még, ha nem is pont az, amit a fenti csávó leírt.

Szádbafingok 2012.12.01. 10:43:54

@kolbászoszsömle: Nem ellenfél. Csupán érdekek és vélemények ütköztetésénél a szembehelyezkedő felekre utaltam. Tény, hogy félreérthetően.

Szádbafingok 2012.12.01. 10:50:11

@kolbászoszsömle: A cingár, egyáltalán nem félelemkeltő, esetleg nő beosztottak vajon mind idegroncsok az eszköztelenségük miatt vagy esetleg találhattak valami más, olyan megoldást, aminek az alkalmazása nem ellentétes bizonyos társadalmi normákkal?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.12.01. 10:52:57

@Szádbafingok: Az ímélben, telefonon történő alázás szerintem ellentétes a társadalmi normákkal, míg a problémák személyes megbeszélése egy elfogadott és támogatott szociális aktus.

Szádbafingok 2012.12.01. 10:58:19

@kolbászoszsömle: Ez igaz, de itt azt fejtegetik páran, hogy az érdekérvényesítés vagy méltóság megőrzésének elfogadott és helyénvaló eszköze a fenyegetés, egyesek szerint az erőszak is.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.12.01. 11:17:08

@Szádbafingok: Ha van egy függő viszony, és ezt a függő viszonyt arra használják a függővel szemben, hogy azt megalázzák, megsértsék az emberi méltóságát, akkor ezt meg kell beszélni.
Ha pl. én odamegyek egy hatvankilós irodistához, és megkérem arra, hogy velem így ne beszéljen, akkor ő ezt felfoghatja fizikai fenyegetésnek is.
Ha úgy megyek oda, hogy a metakommunikációm beillik egy fizikai fenyegetésnek, akkor pedig főleg.

Amikor összemérjük a faszunkat, akkor az egyik fél meg fog hátrálni.
Neki íróasztala van, én meg elég erős vagyok ahhoz, hogy vele együtt felemeljem, és mindkettőt feltegyem a szekrény tetejére.
Én tudom, hogy ha megteszem, nem lesz munkám, ő meg tudja, hogy ha kirúg, se olyan munkása nem lesz, mint én, se gecizni nem tud velem tovább.
Tehát el lehet dönteni, hogy melyik a fontosabb: sértegetni és kockáztatni, hogy a szekrény tetején végzi, vagy nem sértegetni, és dolgoztatni tovább.

Ám, ehhez először utalni kell _valamilyen_ hatalomra, amit a sértegető felett gyakorolni tud az ember, valamit, amit a másik tisztelni tud, ha már az nem elég neki, hogy én is ember vagyok.

Olyan ez, mint a páváknál.
Mutogatják egymás farkát, pózolnak, aztán az egyik megunja és az lesz, amit a másik akar.
Mindenki azzal pózol, amije van.
Az egyik az íróasztalával, telefonjával, a másik pedig azzal, fölé tud tornyosulni.
A szar ügy, ha olyan gecizik, aki fizikailag is felette áll annak, akivel gecizik.

Viszont ilyen esetről még nem is hallottam.

kpityu2 2012.12.01. 11:30:57

@Szádbafingok: "Ez igaz, de itt azt fejtegetik páran, hogy az érdekérvényesítés vagy méltóság megőrzésének elfogadott és helyénvaló eszköze a fenyegetés, egyesek szerint az erőszak is."

A hatásos helyénvalóbb jelző. Mivel sajnálatos módon, itt északbalkánon, a személyiségi jogok törvényi védelme csupán elméleti síkon valósul meg.

kverti 2012.12.01. 11:32:09

Az ilyen levelekre csak annyit szoktam válaszolni, hogy ok. Ennyit. Se köszönés, se semmi.

Szádbafingok 2012.12.01. 11:32:42

@kolbászoszsömle: Beszédes, hogy az állatvilágból hoztad a példát. Remélem, azért egyszer majd előrelépünk egy kicsit.
Félreértés ne essék, nem az íróasztal mögé búvó pszichopatákat akarom védeni, de valahogy mégsem merül fel bennem, hogy neandervölgyiként szerezzek érvényt az igazamnak. Pláne egy nálam gyengébbel szemben.

Szádbafingok 2012.12.01. 11:37:40

@kpityu2: Ha piros szalagot kötsz rá, átnevezed, akkor okés. Erről beszéltem.

Csak északbalkánozz nyugodtan, vannak olyan honfitársaink, akik ezért szerintem simán agyonrugdalnának. Hatásosan.

kpityu2 2012.12.01. 11:41:28

@Szádbafingok: Várom a nem neander-völgyi alternatívát. Nyomtatsz a egy pólót magadnak "Légyszi' nem bánts!", vagy "Szeressük egymást!" felirattal?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.12.01. 11:46:46

@Szádbafingok: Az ember is csak egy állat és a biológiai örökségén egyelőre nem lépett túl.
A viselkedésmintáinak MINDEN eleme megtalálható az állatvilágban.
A póolás, blöffölés emellett elfogadott és mindennapos dolog.

Az analógiát csak az érthetőség kedvéért hoztam.

Szádbafingok 2012.12.01. 11:47:43

@kpityu2: Nem, ez teljesen életszerűtlen. Ez nem oldana meg semmit.
Ellenben elgondolkodom egy "Beszólsz, megdöglesz köcsög!" feliraton, de csak akkor veszem fel, ha gyengébbekkel kell konfrontálódnom.

Szádbafingok 2012.12.01. 11:54:16

@kolbászoszsömle: Kultúrált kommunikáció, tolerancia, kompromisszumkészség. Vannak példák ezekre is az állatvilágból, igaz, egyszerűbb orrbadörgölni a másikat. Nem állítom, hogy ez nem nehéz, nem mondom, hogy én még sosem nyúltam erőszakhoz, de legalább ne ez legyen az ideál, könyörgöm!

kpityu2 2012.12.01. 11:56:18

@Szádbafingok: Ezzel nagyon leszűkíted a kört. Hatásosabb, ha olyan stratégiát alkalmazol, amely az erősebbek ellen is hatásos lehet. Pl.: " Felszúrom a tollat az orrodba f@szfej!
A lényeg, hogy a költség/nyereség arány az illető számára ne érje meg. Szóval, tessék szétterjeszteni a tollakat, felborzolni a szőrt. különben mindenki a fejedre szarik. :D Ez volt az őskorban, és ez lesz a 33. században is.

nemjogasz 2012.12.01. 11:59:59

És te irodában dolgozol? Az ilyenek a raktárba szoktak ládát cipelni...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.12.01. 12:02:29

@Szádbafingok: A kulturált kommunikációba simán belefér, hogy odamegyek, kihúzom magam, enyhén mosolygok, és a feje mögé nézek húsz centivel, majd megkérem a delikvenst, hogy velem szemben ezt a hangnemet felejtse el.

Az viszont nem fér bele, a kulturált kommunikációba, ha aláznak és sértegetnek.

Az ember a világ legbékésebb állatai közé tartozik.
Nagyon kevés valódi összecsapás történik, mert általában elég a fenyegetés.
Viszont, ahonnan nem jön fenyegetés, ott az azt jelenti, arrafelé lehet nyomulni.
A határok meghúzása fontos dolog.
Nem ideál az erőszak, sem az azzal történő fenyegetés, de az egy igazi érv, még a bunkókkal szemben is.

Szádbafingok 2012.12.01. 12:03:37

@kpityu2: Lehetséges. Megyek, arckoponyán rúgok valami dedóst. Egyúttal bekészítek egy szakócát a spájzba, hátha megérem a 33. századot.

Szádbafingok 2012.12.01. 12:13:24

@kolbászoszsömle: "Ahonnan nem érkezik fenyegetés, arra lehet nyomulni." Aztán vagy lesz meglepetés vagy nem. Csak remélem, hogy az emberek többségét nem a fenyegetettség tartja kordában, nem azért nem húz egy tockost egy anyókára, aki meglöki a banyatankjával.

kpityu2 2012.12.01. 12:18:00

@Szádbafingok: Helyes. Ha ősemberrel kerülsz szembe, az ő nyelvén kell beszélned, vagy behajolsz és letolod neki a gatyádat.
Ha nem alkalmazkodsz a környezetedhez, elbuksz. Van erre egy szó is... izé... a nyelvem hegyén van... no... ja, megvan: ovuláció.

Mikrobi 2012.12.01. 12:21:52

@kolbászoszsömle: Ó, ebben a stílusban már egészen máshogy hangzik!

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.12.01. 12:22:41

Elég sok különböző nemzetiségű emberrel dolgoztam már együtt, de a távolról látatlanban bunkók között valahogy a magyarok fordulnak elő a leggyakrabban.
A dobogóra még felkerülnek az indiaiak, ha a nagyfőnöküknél kell a nem velük egy irodában dolgozó honfitársaikat bemártani...

Mikrobi 2012.12.01. 12:23:34

@kolbászoszsömle: az őskor óta testi fölénnyel erőt demonstrálni szánalmas kikötői viselkedésnek számít

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.12.01. 12:25:03

@Szádbafingok: Pedig igazából hamisak a reményeid.
A banyatankos öregasszony azért nyomul, mert senki nem bassza érte pofán, és azért nem bassza pofán senki, mert ha pofánbaszná, a banyatankos feljelentené és mehetne a böribe.

Szádbafingok 2012.12.01. 12:26:18

@kpityu2: Gondolom, koponyahegy tetejéről szólasz most le hozzám.

Ehh, műveljük inkább kertjeinket.

kpityu2 2012.12.01. 12:27:39

@Mikrobi: Akció-reakció. Ha valaki megtámad az utcán, hiába olvasol fel neki a BTK-ból.

Szádbafingok 2012.12.01. 12:28:15

@kolbászoszsömle: Tehát, ha tutkóra nem derülne ki, akkor te biza helyretennéd, mintegy pedagógiai célzattal.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.12.01. 12:30:56

@Mikrobi: Szánalmas annak, akinek nincs testi fölénye, akinek meg van, annak csak egy eszköz a sok közül.

A fizikai fenyegetés és elrettentés működik.
Az USA vagy az oroszok sem a két szép szemük miatt tudnak diktálni, hanem mert van atomjuk és olyan hadseregük, amitől félni lehet.
Magyarázhat egy zsebdiktátor, hogy szánalmas az atomrakéták mögül politizálni, de ezt csak azért tartja szánalmasnak, mert neki nincs olyan. ;-)

kpityu2 2012.12.01. 12:36:18

@Szádbafingok: Vannak bizonyos alap törvényszerűségek az állatvilág működésében, amelyek nem változnak akkor sem, ha fügefalevelet biggyesztesz megnyilvánulásuk elé, és felsőbbrendűnek gondolod magad. Itt ott mindig kikandikál valami, amint lehetőség adódik.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.12.01. 12:37:39

@Szádbafingok: Én szóvá szoktam tenni, ha bunkó a banyatankos.
Az emberek nagy része viszont meghunyászkodik, mert kerüli a konfliktust.

És itt visszautalnék arra, hogy az okos enged, a szamár pedig... azt csinál, amit akar.

Te most arról beszélsz, hogy a bunkókat hagyni kell érvényesülni, mert szerinted bunkóság használni a fizikai adottságot.

Én meg arról, hogy a bunkókkal szemben autentikus érv a esetleges fizikai fölényre való utalás, hiszen, ha értene másból, nem lenne bunkó.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.12.01. 12:42:12

@01234567: Ez az embercsoport elég magas számban van képviselve az adócsaló, 2-3 embert feketén foglalkoztató kisvállakozók, az építőipari vállalkozók, a politikusok háttéremberei és más maffiózók között. Az pedig alapvető pszichológia, hogy amelyik vezető alkalmatlan, az bunkósággal/erőszakossággal pótolja az agyát.

Viszont szerencsére a nagyobb cégekeknél arányaiban kevesebb van belőlük, mert az általad említett menedzserképzőkben szó sincs bunkóság oktatásáról. Évtizedek óta azt próbálják minden menedzser eszébe vésni, hogy a cégek legfontosabb értéke az alkalmazottak tudása, mert hiába van bármennyi gépe, bevétele csak akkor lesz, ha valaki működteti a gépeket és eladja a terméket/szolgáltatást, ezért a jó alkalmazottak elégedettsége nagyon fontos.

Még egy érdekes adat: az USA 500 legnagyobb cégének vezetői 7 centivel magasabbak az amerikai átlagnál.

Szádbafingok 2012.12.01. 12:51:56

@kolbászoszsömle: Sehol nem írtam, hogy a bunkókat hagyni kell érvényesülni. Finoman fogalmazva elferdíted a mondataim jelentését.
Persze, hogy meggyőző az erőfölényre való hivatkozás, ezt sem tagadtam sehol.

"hiszen, ha értene másból, nem lenne bunkó" A bajom azzal van, hogy bárki bárkire rámondhatja, hogy bunkó, úgysem értene a szép szóból, meghát minnek is bajlódni, ha állat módjára hamarabb végzek vele.
Az, ha valaki nem él az erőfölényével, szerintem inkább nagyvonalúság és tiszteletre méltó erény. Akkor is, ha Bunyós Kpityu szerint lúzerség.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.12.01. 13:01:31

@Szádbafingok: A nagyvonalúság és a ráhagyás azt jelenti, hogy hagyod érvényesülni a bunkót a stratégiájával.
Mint régen, amikor azt mondták, hogy az okos enged...
Pedig nem az okos enged, hanem a gyengébb, hiszen nem az fog történni, amit ő akar, hanem amit a másik.
Lehet kötni kompromisszumokat, lehet kötni alkukat (ma lesz mákos tészta, holnap töltött káposzta, ma moziba megyünk, holnap állatkertbe, stb), de ha nagyvonalúan ráhagyjuk az erőszakosra, a hatalmát fitogtatókra (a megalázás tipikusan egy erőszakos, hatalomfitogtató aktus), akkor azzal butaságot csinálunk. Attól nem jobb lesz a világ, hanem rosszabb.

Így, a ráhagyás és a nagyvonalúság pontosan a bunkó és a bunkóság érvényesülését jelenti, tehát nincs semmiféle félremagyarázás a részemről.

Szádbafingok 2012.12.01. 13:09:45

@kolbászoszsömle: Ott csúsztatsz, hogy nem ráhagyásról írtam, hanem arról, hogy nem az erő vagy annak fenyegető volta a megfelelő érv.
Kíváncsi lennék az érvelésedre, ha mondjuk egy slank filozófus döfne képen egy törött sörösüveggel a vita hevében, mert bunkónak talál.

"ha nagyvonalúan ráhagyjuk az erőszakosra, a hatalmát fitogtatókra (a megalázás tipikusan egy erőszakos, hatalomfitogtató aktus), akkor azzal butaságot csinálunk. Attól nem jobb lesz a világ, hanem rosszabb." Igen, erről beszélek.

daito 2012.12.01. 13:18:38

Kicsit elbeszéltek egymás mellett.
Mindegyik megoldás, reakció működhet is, meg nem is.
Teljesen máshogy is célszerű lehet reagálni a posztban leírt dologra. Reakció függ:
- nemtől
- kortól
- végzettségtől
- észbeli képességtől
- munkától
- munkakör
- származástól
- tapasztalattól
- országtól, várostól
- vérmérséklettől
- pillanatnyi szituációtól
- meg ezer más apróságtól

És ezek mindkét emberre - lebaszóra, lebaszottra - igazak.

Abban viszont igaza van annak, aki úgy látja, hogy ez az ország nem a tisztesség, becsület, korrektség országa - munkahelyi fronton sem.
Indiaiakat azért máshogy kezelném - az egy külön világ, 1 mrd emberrel, több tucatnyi kaszttal, törzzsel, nyelvvel, vallással, szokással. (Ahogy igaz ez pl. Amerikára is, sok sztorira máshogy fog reagálni egy texasi, egy new yorki, egy kaliforniai. Vagy egy latino másképp reagál, mint egy afroamerikai vagy bostoni ír.)

01234567 2012.12.01. 13:20:36

@Távmunkás: Magyarországon magas a fajlagos aránya a kopasz, kigyúrt vállalkozónak. Azt hiszem ez elárul valamit a belföldi vállalkozói kultúránkról :) .
Nekem több mostanában ilyen manager :) iskolát, tanfolyamot végzett koma mesélte, azt tanítják neki, ha vezetőnek kinevezik valahova, figyelje meg, kik azok a melósok pl., akik átlátják a termelési folyamatot, azokat rúgja ki, mert ha hibás utasítást ad, azok ellenkezni fognak. Az alacsonyabb beosztásúak között kik azok akik helytelenítik, kritizálják a döntését, más véleményt, javaslatot hangoztatnak. Még ha azok helyesek, jogosak is, ezeket minél előbb rúgják ki, mivel problémát jelentenek a tekintély és az irányíthatóság szempontjából.
"A kis emberekkel vigyázni kell!"
...példa egy-két diktátor: Napóleon, Hitler, Sztálin... :D

01234567 2012.12.01. 13:25:31

@Távmunkás: Amúgy meg, nálunk a korrupcióra, a kontraszelekcióra, a gátlástalanságra, az empátia teljes hiányára épülő társadalom a pszichopatáknak kedvez. Ezért találkozol "fent" annyival. A"lent" meg ezért szenved...

Rkhaylitsha 2012.12.01. 13:26:12

Nagyon jó és tanulságos poszt, várom a folytatásokat.
Mit tegyünk, ha a főnök 2 méter és 120 kiló izom?
Mit tegyünk ha a főnök nő?
Mit tegyünk ha a főnök 2 méter és 120 kiló izom és nő?
Mit tegyünk, ha 170cm és 60 kiló viszont könnyüsúlyú világbajnok?
Az élet más területén is működik ez az "odamegyek, lebaszom, mert én vagyok az alfahim?" Teszem azt sok nyüzöge áll előttem a sorban, megelőzhetem őket?
A kiscsoportosoktol elvehetem a csokit?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.12.01. 13:26:43

@Szádbafingok: Egy olyan bunkóval szemben, aki gecizik, és aláz, két dolgot tehetsz.
Vagy a saját fizikai erőddel fenyegeted meg, vagy jogi útra tereled a dolgot, és a törvény erejével fenyegeted.
A törvény erejével való fenyegetés viszont végső soron fizikai erőszakkal való fenyegetés, hiszen az állam erőszakszervezete biztosítja a törvények hatalmát (magyarul, ha nem tartod be a törvényt, megbüntetnek, ha nem fizeted be a büntetést, leültetnek, ha nem vonulsz börtönbe, jön a rendőr és bevisz, ha nem mész vele, kényszeríteni fog).

A szubszdiaritás elve alapján (miszerint a keletkezett problémákat a lehető legalacsonyabb szinten kell kezelni), a pózolás rendben van.
Általában ért is belőle a másik.

A vitát viszont nem kéne ide keverni.
Az, hogy a másik meg akarja alázni az embertársát, az nem a vita kategóriája.

Void Bunkoid 2012.12.01. 13:37:08

@Szádbafingok: kérlek, ne nézd le az ősembereket. Vészhelyzet esetén - és igen, amikor valakinek a méltóságát durván sértegetik, az körülbelül legalább akkora inzultus, mintha valaki csak úgy minden további nélkül este nyolckor berontana ajtóstól a házadba, és fosna egy jót a nappali közepén - akkor bizony az ember is csak állat, valószínűleg a példában említett nappalidba fosó hülyegyereket se úgy kezelnéd le, hogy "légyszíves, üljünk már ki a konyhába, csinálok egy kávét, és beszéljük meg".

A másik legjellemzőbb példája az az, hogy a hipereurópai szellemben ma nevelkedett fiataljaink JELENLEG is pont ugyanúgy viselkednek pl egy koncerten, mint a sötét hetvenes években, vagy akár 30 ezer évvel ezelőtt, ha valami látványosság volt. Ha voltál már koncerten, észreveheted, hogy az első öt-hat sorban csakis kizárólag kétméteres, 130 kilós benga állatok szoktak állni. És magasról leszarják, hogy mögöttük tíz sorig nem fog látni senki semmit. Ők előre mentek, mert habár ők is ugyanannyit fizettek a koncertért, mint bárki, viszont bazinagyok, erősek és megtehetik, hogy ők előremennek. Ennyi.

Szádbafingok 2012.12.01. 13:48:42

Oké, elfáradtam. Tehát a lényeg, hogy Nagy "Hóhér" József, kiváló öklözőnk fineszes módszerével kell operálnunk, ha nem akarjuk, hogy eltiporjon minket a sok bunkó. Köszönöm a leckét.

Void Bunkoid 2012.12.01. 13:55:10

@Szádbafingok: ez így van. Járj le néha egy kicsit gyúrni, jót fog tenni az önbizalmadnak is :)

Szádbafingok 2012.12.01. 13:57:50

@Void Bunkoid: Valóban nem ártana szálkásodnom kicsit, de akkor nem fogják azt gondolni, hogy packázhatnak velem?

Mikrobi 2012.12.01. 14:03:03

@kolbászoszsömle: Gandhiról hallottál-e? Hát Nagy Imréről? Vagy II. János Pál pápáról?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.12.01. 14:27:12

@Mikrobi: Igen, hallottam!
India atomhatalom, Nagy Imrét arccal lefelé temették el a kommunisták, II. János Pál befolyása pedig kb arra terjedt ki, hogy a pedofil papok elkerüljék az igazságszolgáltatást.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.12.01. 15:00:28

@01234567: Ilyeneket hol tanítanak? Ugye nem OKJ-s tanfolyamokra gondolsz?

Már a 90-es évek óta a menedzsment alaptétele, hogy meg kell hallgatni a beosztottak véleményét (és nem kinyilatkoztatni a tutit), hagyni kell, hogy kisebb súlyú ügyekben egyedül döntsenek (ne okoskodjon állandóan a főnök) és meg kell tartani a rendszereket átlátó beosztottakat, mert az újak betanítása nagyon költséges (rendszerszemléletet elég nehéz tanítani...)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.12.01. 15:08:33

@Mikrobi: Gandhi kedves barátjáról, Hitlerről hallottál-e már?

Nagy Imre nem csak 1956-ban vállalt politikai szerepet, ő volt a padlássöprésért felelős miniszter az 50-es évek nagy éhínsége idején...

II. János Pál pápa mukásságáról sem jót, sem rosszat nem tudok mondani, mert annyira csak az egyházi status quo fenntartására törekedett...

uriember 2012.12.01. 16:03:47

@a_tom: A postban nem írtam, hogy megfenyegetem őket, azt írtam, hogy a régi ösztönökből adódóan mi játszódhat le szerintem egy másik, adott esetben nálad kisebb ember fejében.

uriember 2012.12.01. 16:06:38

@driopios: Amennyiben hasznos vagy a cégnek, -már pedig a versenyszférában ha nem vagy az kirúgnak- nem így megy ez. Attól, hogy odamész személyesen tisztázni valamit, normális stílusban nem szoktak kirúgni egy nagy multitól.

uriember 2012.12.01. 16:15:51

@nemjogasz: "És te irodában dolgozol? Az ilyenek a raktárba szoktak ládát cipelni... "
Erre szeretnék reflektálni, mert érdekes amit írsz. A mai világban az, hogy ki hol dolgozik nem azon múlik mennyire értelmes, kommunikatív vagy jó szakember, hanem leginkább a szerencsén meg azon, hogy mennyire erőszakos.

uriember 2012.12.01. 16:21:18

@Rkhaylitsha: "Nagyon jó és tanulságos poszt, várom a folytatásokat.
Mit tegyünk, ha a főnök 2 méter és 120 kiló izom?
Mit tegyünk ha a főnök nő?
Mit tegyünk ha a főnök 2 méter és 120 kiló izom és nő?
Mit tegyünk, ha 170cm és 60 kiló viszont könnyüsúlyú világbajnok?
Az élet más területén is működik ez az "odamegyek, lebaszom, mert én vagyok az alfahim?" Teszem azt sok nyüzöge áll előttem a sorban, megelőzhetem őket?
A kiscsoportosoktol elvehetem a csokit?"

A postban leírt, ajánlott viselkedés reakció valamire. Nem azt írtam, hogyan taposd el a gyengéket, azt írtam, hogyan védd meg magad a gyengéktől.

uriember 2012.12.01. 16:25:49

A postban lévő trágárságról és nem éppen szépirodalmi stílusról meg annyit, hogy otthon mindenki melegítőben van. Itt így fogok írni továbbra is és eddig is így írtam. Akinek nem tetszik olvasson Salamon Pál regényeket és írjon tiltakozó levelet az indexnek, hogy miért tesznek ki ilyen faszságot a címlapjukra.

Puszi,
úriember

01234567 2012.12.01. 19:02:58

@uriember: Kár hogy csak most értem vissza. Remélem lesz több poszt is. Ezzel pedig maximálisan egyetértek..

01234567 2012.12.01. 19:13:10

@Távmunkás: Sajnos dolgom volt, csak most értem vissza. A pszichopatáknál a fajlagos arány a lényeg. Saját tapasztalat, "fent" 10:6, "lent" 100:1, igaz kevesebb fenti van mint lenti természetesen. Ellenben a pszichopata tulajdonságok fent jobban tudnak dominálni, és lent könnyebben kikerülhetőek a pszichopaták.
Az egyik az tudom, valami közgazdász-manager főiskola, de majd utána nyomozok, mert most elbizonytalanítottál! OKJ.... :D, olyat én is csináltam, papír...

narkoslettaunoka 2012.12.04. 13:22:39

@kverti: Ez a megfejtés. Egy rövid, üres, de mégis tartalommal bíró "ok." Szerencsére sikerült eleinte még ráerőltetnem magam, később pedig már készségszinten alkalmazni, hogy átlépjek az ilyeneken. A legjobb megoldás "elengedni" az ilyen "problémákat" és megmarad az egészséges vérnyomás, vércukorszint és nem utolsó sorban az állás. Ha tetszik, ha nem, a mostani elhelyezkedési lehetőségeket különösen szem előtt tartva, nagyon vékony jégre lép aki ilyenkor befeszül. Fizu legyen, élet meg a kőfejtőn kívül... jah, és igen, nekem mondtak már fel hasonlóért, megcseszhettem a méltóságomat...

Mikrobi 2012.12.09. 09:43:55

@kolbászoszsömle: És hol vannak a britek Indiában, akik ellen Gandhi békés eszközeivel "harcolt"? Hol van a Szovjetúnió, Kádár és bandája, akik Nagy Imrét kivégezték? Hol van egyáltalán a kommunizmus, ami ellen II. János Pál harcolt? Azt látom, hogy gyűlölöd a katolikusokat, de a tényeket azért ne hazudd már el!

Mikrobi 2012.12.09. 09:48:09

@Távmunkás: nem tudok róla, hogy olyan nagy barátok lettek volna.
Nagy Imréről sok rosszat el lehet mondani, de valamiért mégis vállalta az akasztást, pedig ha folytatja azt, amit '56 előtt csinál, még 40 évig dicsőítették volna, mint Kádárt.
II. János Pál hatására erősödött meg a Szolidaritás Lengyelországban, de az egész keleti blokkban ő volt a reménység záloga. "A vasfüggönyön túlról jött pápa."

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.12.09. 13:21:25

@Mikrobi: Gandhi békés eszközei sajnos több százezer ember halálát okoztak. Az összes mozgalma véres leszámolásba, polgárháborúba torkollott, főként a vallási ellentétek miatt. Ezért is van manapság Indiában 20-25 államilag elismert vallási szabadnap, a mohamedán ramadántól kezdve a buddhista és helyi vallásokon át a keresztény karácsonyig és nagypéntekig.

Nagy Imrét én nem dicsőíteném, ő is kommunista volt, már 1920-ban belépett a bolsevik pártba. Az tény, hogy Rákosinál-Kádárnál azért sokkal jobb volt.

Szóval szerinted II. János Pál tevékenysége kimerült annyiban, hogy kelet-európai származású?
süti beállítások módosítása