HR Consultant

2009.12.27. 13:27

Sorstársak! Sajnálatos módon az elmúlt időszakban csak uriember tudott posztolni, mert nekem más irányú elfoglaltságaim voltak. Persze ez nem igaz, de  jobban hangzik, mint az, hogy még erre is lusta voltam bent az irodában.

 A mai posztom célja, hogy mindenki számára egyértelművé tegyem, hogy a multiknál kik azok akik semmivel nincsenek feljebb a ranglétrán és még is a te elbuktatásodon munkálkodnak és ezt nem önszorgalomból teszik, hanem mert ezért vette fel őket a cég. Igeeen ezek nem mások, mint a humánpolitikán dolgozó, kollégáknak nem nevezhető egyedek.

A héten megérett bennem az a gondolat, hogy át kell helyeztessem magam, mert akkor hát ha egy olyan osztályra kerülök, ahol legalább egy jó nő van, akit abban a 3 órában amikor nem egy átszellemült tudatállapotban vagyok az irodában, nézegetni lehet. A reménysugár megcsillanásával a szememben kedden bementem a zsírfejű, disznósajt képű főnökömhöz, akivel már annyira jól mentek a tárgyalások, hogy magam is kezdtem azt hinni, hogy elhamarkodott volt azt a megállapítást tennem korábban, hogy itt emberi mivoltukat elvesztett humanoid droidok nyomogatják a billentyűzetet, akikről csak onnan lehet tudni, hogy élnek, hogy salakanyagot termelnek.

Már beszéltem a másik területen dolgozó ismerősökkel is, amikor a lárva főnök a minden addigi, véres verejtékkel kivívott szimpátiámat elvesztette azzal a kijelentésével, hogy „be kellene menni pénteken a humánra”. Én ugyanis már tudtam, hogy mire számíthatok, de nem menjünk ennyire elébe a dolgoknak.

A humánpolitikai osztályon két féle ember dolgozik, egyik aki egésznap input-tündérként tolja be a fizetésed adatait a béreket elszámoló könyvelési rendszerbe, a másik az úgynevezett „HR Consultant” , vagy valami hasonló hangzatos, ellenben semmilyen tartalommal nem bíró megnevezéssel rendelkező egyének. Viselkedésük, az ÁVO-s tiszttől a Stasi vallatótisztig minden lehet. Igen kedves Barátaim jól látjátok, Ők a fizetett gecik. Jelentős részük 30-as évei elején járó karrierista, vaskanca. A munkahelyükön kívül úgy ismerhetők fel a legkönnyebben, hogy Ők azok, akik sírnak a Passió c. filmen a moziban. Ami még a Hr-re való látogatás előtt mindenképp fontos tisztázni, hogy amint az ember fia belép a HR ajtaján, akkor az ott felelhető fajtársak szemében megszűnünk embernek lenni, akkor és ott te csak egy béradat vagy.

Nekem is egy ilyen Stasi vallató tiszthez volt szerencsém pénteken. A Stasi vonal már akkor tisztán kirajzolódott, amikor találkoztam vele, mert olyan készfogása volt, hogy az ujjaim végén kicsordult a vér, miközben kézközép csontjaim is szilánkosra törtek. Igen ő az a Nő, aki elolvasta, a hogyan legyünk sikeresek 2 hét alatt című könyvet és elhitte.

Gondoltam minden forradalomnak meg van a maga kálója, egy életem egy halálom bemegyek vele a tárgyalóba. Leültünk, a szokásos kínos csend, miközben mereven a szemedbe néz…..És elkezd kérdezgetni.

Ami rendkívül fontos, hogy ezeket a Stasi tisztek semmihez nem értenek, ami a cég konkrét működésével összefüggene. Ennek megfelelően a leghatékonyabb és legsikeresebb stratégia, a konstruktív hazudozás. Az orbitális hazugságok közben pedig csak két dologra kell figyelni: 1. legyél olyan határozott, mint ha tényleg elhinnéd azt, amit mondasz. 2. Végig a szemük be kell nézni.

A szemkontaktus valahogy úgy hat ezekre az Stasi fattyakra, mint amikor az animal planet-en valami nihilista cápavadász a hátára fordítja a cápát, az meg beflash-sel.

Én is a hátára fordítottam az én kis Stasi Brünhildámat és már lélekben  a mennyei új irodában voltam, ami 2 emelettel feljebb van mint jelenlegi , egyedi formatervezett szemetes kosárral.

Túlestünk a beszélgetésen és miközben az ajtó kijárat felé haladtunk azt kérdezi tőlem a Stasi tiszt, hogy szeretném-e megvárni az eredményt?( Micsoda??milyen eredményt bazd meg, nekem eddig azt mondtátok formális beszélgetésről van szó) Megkérdeztem udvariasan még is katonás fegyelemmel,hogy milyen eredményt? Azt mondja nekem: a kiértékelést. Áhhhh hát lesz az is, de jó… gondoltam magamban.

De mintha ha a tiszt megérezte volna kétkedésem közölte, hogy beviszi a válaszaimat egy programba ami kiértékeli és kidobja a végeredményt. Én csak röviden, rosszat sejtve csak azt mondtam: legyen.

Leültem a váróba ittam egy ingyen teát és már jött is. Biztatóan kezdte mert mondta, hogy remek hírei vannak. Látszott rajta, hogy nincs hozzászokva a jó hírek közléséhez.  Miután látta, hogy nem vagyok vevő az erőltetett vallatótiszti mosolyra a közepébe vágott és közölte, hogy a rendszerbe bevitt adatok alapján a lefutatott elemző program végeredményének értelmében az általam kiszemelt állás nem felelne meg nekem, de helyette az analitikus csoda progi kidobott egy másikat, amelyik valami elemzői szar. Ekkor még kicsit cukrozta a szart, csak azzal futott lesre, hogy pontosan ismertem azt a helyet ahova ő, illetve a program szeretett volna küldeni. Nem mellesleg megjegyzem, hogy a Stasi propagandatündér által javasolt helyet jól ismerem, két haverom kapott ott az elmúlt két évben idegösszeroppanást.

Ekkor felálltam, és egy nagyon elegáns „sziával” elhagytam a helységet. Talán egy „kösz nem” is volt, de erre nem mernék megesküdni.

Hogy mi ebből a tanulság?

Senki, de senki ne higgyen mindent el amit mondanak neki.

Én meg, szívok tovább és stratégiát váltok… Nincs más hátra, meg kell dugni a stasi tisztet, mert már csak Ő áll az utamban a hőn áhított emelet elérésében. És mi lenne a becserkészésre jobb alkalom, mint a közelgő vállalati buli! Természetesen a részletes beszámoló alkalom adtán itt lesz fent….

 

A bejegyzés trackback címe:

https://irodairabszolga.blog.hu/api/trackback/id/tr201626012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

uriember 2009.12.27. 13:51:45

Irigy, rohadt, szemét geci vagy!
Gondoltam szokd egy kicsit te is! :D

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.12.27. 15:18:33

"hát ha"

-ez a blog mindig kikészít :D

narancspeti (törölt) 2009.12.27. 15:22:33

HELYESÍRÁS BASZDMEG!

aww 2009.12.27. 15:23:08

Nem tudom elolvasni.. Kifolyik a szemem ettől a háttértől..

narancspeti (törölt) 2009.12.27. 15:27:54

Ez a csajozós, megdugom meg ilyen kan,stb. vonal eléggé lehúzza.Amúgy nagyon-nagyon jól körülírtad,jókat nevettem rajta.:) És azokon is akikről szól az írás, kifejezetten szórakoztató ilyen emberekkel kommunikálni, marha viccesek,amíg föl nem baszod magad a butaságukon.:)Persze,amíg nincs hatással a munkádra...

drunkenmunky 2009.12.27. 15:33:04

-Nyomj egy ctrl+A és olvashatóbb.
* kontra : HA a hr-es kenyérre kenhető lenne akkor mindenki kenyérre tudná kenni nem? És minden pozi "first come, first served lenne"
* pro: De a vaskanca sztori nagyon profi. Ezek tényleg el szokták olvasni a "hogyan legyünk sikeresek 2 hét alatt" könyvet és el is hiszik. Kár, hogy 70-100 IQ val nehéz kombinálni.
-tisztelet a kivételnek-

drunkenmunky 2009.12.27. 15:43:11

amúgy meg programozó lehet a posztoló a helyesírási hibák miatt :)

dz02 2009.12.27. 15:46:31

" a Stasi tisztek semmihez nem értenek, ami a cég konkrét működésével összefüggene"

ez annyira igaz:-DDDD

blogfighter 2009.12.27. 16:03:17

...a HR-esek "napnálfütők"...

-szakmai kérdéseket nem tudsz nekik feltenni,
-sokszor nem is tudják mi történik az adott osztályon,
-egyeztetés nélkül felvesznek embereket, hogy az adott osztály nem is tudnak róla,
-f.szságokat kérdeznek az interjún...biztos ez volt benne a tk-ben:-(

HOZZÁADOTT ÉRTÉK=0

Elegendenő, ha az adott osztály vezetője foglalkozik a teendőkkel, szerintem!

kzolika 2009.12.27. 16:04:09

Azért a Passió és a passzió nem ugyanaz. Gondolom a posztoló a Mel Gibson-féle Passiora gondolt. Vagy én vagyok a hülye és tényleg van, aki passzióból sírdogál a moziban.

füligjimmy77 2009.12.27. 16:09:32

az a Nő, aki elolvasta, a hogyan legyünk sikeresek 2 hét alatt című könyvet és elhitte.

Engem ezekkel a baromságokkal tudnak a sírba vinni. Erős kézfogás, egyenes tartás,határozott beszéd. Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy megszorítják az ember kezét, hogy legszívesebben lefejelnéd őket (egyszer visszaszorítanék, mit csinálnának?), úgy ülnek, mint akik karót nyeltek, és ugatva beszélnek. Ezt olvasták. Röhej, ember nem tűri meg szerintem ezeket magánéletben. Állásinterjún alapvető, hogy váratnak másfél órát, hgy reagálsz a "stresszhelyzetre". Aztán azok a barom szituációs játékok. Én ezeket szerencsére megúsztam, két barátom (ugye jeles diploma, két beszélt nyelv, tapasztalat....fejenként) egyszerűen felállt, és eljött. Az egyiknek adtak egy gemkapcsot, hogy milyen terméket tudna belőle csinálni, mondjon vagy tizet, a másik adjon el szamarat annak, aki lovat akar venni. Ez a kettőt tuti valami alapkiképzésen tanulták.

Shalom 2009.12.27. 16:12:46

@kzolika: köszönöm. Valóban a passió címe annak a rettenetnek(ahogyan arra szándékoztam is volt célozni). És valóban a passió nem úri passzió...Jah és visszavárunk a blogra akár passzióból teszed akár passiódnak tekinted az itt eltöltött időt

1x1 2009.12.27. 16:13:00

Ha így történt, ahogy írtad (bár az írást átható gyűlölködésből következően kétlem, hogy nincs tele csúsztatással) akkor totál jogtalan eljárás alá kerültél. Ha egy beszélgetést és teszteket kiválasztásra használnak, azt be kell jelenteni előre.
Egy gondolat arról ,hogy ki mihez ért vagy nem ért....amikor valakinek meg kell mondani, hogy nem oda való ahova vagy leépítések miatt el kell küldeni családos embereket, stb stb. azt a szart bizony a legtöbbször a HResek nyakába varrják, mert a vezetőknek, meg az olyanoknak mint te, általában nincs töke ahhoz, hogy felvállalják az emberekkel való konfrontációt.

mikka 2009.12.27. 16:14:57

Nos..a magyarorszagi Emberi Eroforras dolgozokat nagyon eletszeruen abrazolja az iras :)Biztos vannak kivetelek is,ezt azert irjuk le..de nagyitoval is nehez talalni. A jelenseg tipikiusan magyar dolog egyebkent... A kis ember nagy napja :) ostoba liba, 2 vagy 3 diploma termeszetesen nem zarja ki hogy valaki ostoba legyen..mar ha van..es ha nem libarol van szo akkor egy neurotikus semmire nem jo fiatal metroszexualis kotschogrol beszelunk az esetek tobbsegeben. A libat elonyben reszesitem..a piros ferrari igerete neha meg mukodik es meg lehet dugni oket..foleg ha kisegited mondjuk angol nyelvbol a fonok elott..mert a nyelvvizsga ugye nem azt jelenti hogy tud kommunikalni az adott nyelven..Jaj kimerithetetlen ez a tema.. :)Jo az iras..na.. A nyelvtanosok meg kapjak be :)

chabba (törölt) 2009.12.27. 16:21:59

Egyszer voltam állásinterjún egy ilyen HR-esnél. Kb. 3 perc után elkezdtem beszélgetést szabotáló válaszokat adni... a reakciói mindenesetre viccesek voltak :)

xiau.ling 2009.12.27. 16:32:54

tényleg szörnyű a háttér. világos alapon sötét betűket tudják a legtöbben jól olvasni.
ennek oka, hogy a háttér sötétsége miatt kitágul a pupilla, így a betűkről túl sok fény jut a retinára és túlexponálják magukat a formák látásáért felelős idegsejtek. egy oldal elolvasása után más dokumentumokra nézve szédülhet a kedves olvasó.

uriember 2009.12.27. 16:36:11

@xiau.ling:
Sajnos a html-hez való hozzá nem értésünk, nem teszi lehetővé, hogy az ergonómiát figyelembe vegyük. Majd kérünk segítséget okosabbaktól.
Köszi az ezzel kapcsolatos építőkritikát!

blogfighter 2009.12.27. 16:40:25

...a HR-esekkel folytatott interjúk komolytalanok és viccesek és időrablók...tulajdonképpen nem is nevezhetjük beszélgetésnek...arra koncentrálnak, hogy a kérdéssorozat jól felépitett legyen...

...a hatékony az, ha a közvetlen vezető vesz fel...ő tudja kit keres a munkaerőpiacon...

Rókakígyó 2009.12.27. 16:47:11

ez így megy világszerte, nehogy azt higgyétek csak nálunk akarnak rabszolgákat látni.

Naki vagyok kerdojel 2009.12.27. 16:47:47

Szerintem kamu az egész.
Két haverod ott kapott idegösszeomlást, mi?
Felejtős.
A hátteret pedig tényleg sürgősen cseréld le, mert ez így széklet.

blogfighter 2009.12.27. 17:00:55

...rendben van, hogy egy transznacionális vállalat rabszolgákat szeretne alkalmazni világszerte...a "HR-es kört" akkor is feleslegesnek érzem...

Rókakígyó 2009.12.27. 17:02:51

@blogfighter: nem az hidd el. Legalábbis aki fizet neked tudni akarja kinek fizet. Erre pedig tökéletesen megfelelnek azok az emberek, akik a te megfigyelésedből élnek.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2009.12.27. 17:13:52

Nekem is hasonlóak a tapasztalataim, bár nálunk egész emberszabásúak a HR-sek. Az előző helyemen viszont maximálisan így volt.

BKV - Önnek megyünk 2009.12.27. 17:13:58

@Rókakígyó: nem világszerte mert ahol en vagyok ez nem jellemzo

vénkujon 2009.12.27. 17:15:19

nálam a HRes olyan mint bármely más aktatologató , semmittevö sóhivatalnok...ilyenkor az jut az eszembe, hogy azért dolgoztam egész évben, hogy aztán ezek a gecik megkaphassák a karácsonyi prémiumukat.

az apekesgecik is kaptak tölem, egy szép summát, közvetlenül karácsony elött...remélem, hogy megsavanyodik az összes rohadék lekvárja a spájzban.

Rókakígyó 2009.12.27. 17:16:51

@BKV - Önnek megyünk: A lényeg hogy vannak, mégha léhűtőnek is tűnnek.

1x1 2009.12.27. 17:32:35

Azért keményen feltört a kisebbségi komplexus ebben topikban :)
Ilyenkor eltűnödök, hogy ennyire rosszul működnek e a belső szolgáltatások a hazai cégeknél, vagy ennyire csőlátásúak a munkavállalók. (HRnek, marketingnek, értékesítésnek mi értelme van HÖ? csak lopják a napot, nem rakják a kódot meg vasat, mint mi becsületes, pótolhatatlan, értékteremtő rabszolgák :D) - de az igazság, mint mindig valszeg a kettő között van.

blogfighter 2009.12.27. 17:41:22

...fontos a back office...de kiszervezném a HR tevékenységet...természetesen az meg drága lenne!

1x1 2009.12.27. 17:44:01

blogfighter: egy bizonyos cégméret fölött olcsóbb, de itthon nem nagyon érik el a vállalkozások azt a méretet sajnos.

Kopasz Szuzukis 2009.12.27. 17:46:19

Magyarország egyik legnagyobb gyógyszergyárának HR-igazgatója milyen végzettséggel rendelkezik?
.
.
.
.
.
Angol-magyar tanár. A "fejvadász" HR-consultant ellenben magyar-történelem szakos. Szintén tanári pályát elhagyott. A gyógyszerbiztonsági osztályra belső ellenőrnek felvetettek egy olyan frissen végzett gyógyszerészt, aki, szegény vírusos agyvelőgyulladás miatt egy 14-15 éves gyerek mentális szintjére zuhant. A munkahelyi vezetőre hárult az a borzasztóan kínos feladat, hogy a szegény kislány szüleivel közölje: a gyerek jelen szellemi állapotában alkalmatlan a feladat ellátására. Sőt, bármilyen, felelősségteljes munkavégzésre. Persze, a háer-kápó fel volt háborodva, hogy az ő általa tökéletesnek tartott "alanyt" a próbaidő letelte előtt tanácsolták el. A szőkepicsa főnöke, meg igazgatói körlevélben kötelezett minden munkahelyi vezetőt, hogy a próbaidősök eltanácsolását csakis az ő, vagy beosztott háer-kápóval végzett alapos konzultáció után intézhetik.

csicskulátor 2009.12.27. 18:17:59

@1x1: Nana, a HR - es 9 - 10 – re jár be dolgozni. 1,5 – 2 órás ebédidőt tart. (ezt látom) Általában valami jó csaj, aki nagyképű, vagy valami köcsög, aki szintén nagyképű. Gyakorlatilag semmiben sem tud segíteni. (legalább is nekem eddig nem tudtak) Gyakorlatilag semmi féle kézzel fogható tudományhoz nem ért.
Ezzel szemben én mérnökként, sokszor már 7 – re bent vagyok, mert ha valami elbaszódik akkor ott kell lennem. Addig nem mehetek haza amíg meg nem oldom és ha ez 21:00 – ig tart, akkor addig tart. Sokszor otthon is hívogatnak. Van kézzel fogható tudományom. Nincs mellébeszélés valami vagy, működik vagy nem. Gyakorlatilag én meg „sori melósok” (főleg ők, és nem lekicsinylésnek szánom) termelik meg a tényleges hasznot a cégnek.
Ez nem kisebbségi komplexus, csak ezt látom.

Accordion 2009.12.27. 18:29:06

1. Kifolyik az ember szeme.
2., Tele vagy cikis helyesírási hibával.
3., Te is olvass el egy ilyen „Hogyan legyünk ügyesek a HR interjún” könyvet és máris nem szopod be.

uriember 2009.12.27. 19:01:57

@Accordion:
Kössz az építő kritikát.
1. Igyekszünk a színeket jobb belátásra bírni.
2. Majd figyelünk a helyesírásra jobban.
3. Idióta vagy, ha azt hiszed, hogy a humánnál bármi kiszámítható egy nagy multinál. Pont erről szól a post.

Kis Hableány 2009.12.27. 19:05:53

Ha neked nem szimpi akkor nagy valószínűséggel te sem leszel neki az.Az ember megérzi a másik szimpátiáját vagy ellenszenvét.

Első mohikán 2009.12.27. 19:06:37

A világon "két féle" "uriember" létezik; aki tud helyesen írni és aki nem...

Kis Hableány 2009.12.27. 19:07:39

Ki nem állhatom az amerikai típusú munkahelyeket.Egyszer volt szerencsém az egyik neves áruházlánchoz, ahol a pénztárosokon és takarítókon kívül mindenki más igazgató volt.

HRes 2009.12.27. 19:37:03

...hát, érdekes nézőpontok. Csak annyit: az "itthoni" HR-t nem ildomos összekeverni a külfüldi HR gyakorlattal (pl. Németország, Anglia, stb...). Ott a HR-nek (vagy legalábbis bizonyos részeinek) fontos szerepe van a cégek jövőjének kialakításában és igenis tervezhető folyamatok mentén dolgoznak.

Taxomükke (UK) 2009.12.27. 19:41:10

Háhháhháááá.
Ilyenkor mindég (sic!) örvendezek, hogy már nem kell ilyen helyen dolgoznom... bár próbálkoztam, de még csak be sem hívtak intervjúra. SebaLY. Kicsit jobba érzem magam, mint ők, sztem. Hja, könnyű nekem! :)

_nyuszi_ 2009.12.27. 19:41:13

jó estét, fiúkák!
nagyon fel lettetek kapva! :)

én biztos rossz multinál melózok.
-van karivacsi,
-a HR-es tök normális és segítőkész,
-a közvetlen főnököm folyton elenged, ha kérem (nem a gyerek miatt, ő már nagy)

nem sok keresnivalóm van itt, szerintem :)

mindgap 2009.12.27. 19:42:43

"készfogás"? te primkó kis geci, maradj is ott ahol vagy, még az is több amit érdemelsz.

raklap 2009.12.27. 19:43:01

na hogy a faszom tegyem a fületekbe

uriember 2009.12.27. 19:49:35

Ezaz, az ilyen "primkó gecizéssel" is gyűlnek a hozzászólások és így Ti is nekünk dolgoztok, amit őszintén köszönök!

uriember 2009.12.27. 19:51:14

@már nyuszi:
Te nyilvánvalóan annyira tüneményes vagy drága, hogy téged nem szívatnak. Hiába, vannak az emberek és vannak a sztárok! :o)

cserenkov 2009.12.27. 19:52:50

A Passió tényleg szörnyű film volt. Pl. Pilátus olyan szimpatikus, emberi volt benne, mint a Mester és Margarítában, de nem értem az összefüggést, hogy a HR-esek miért ezen a filmen sírnák szét a zsebkendőjüket.

Mellesleg egy jó film a támához kapcsolva.
port.hu/a_modszera_gronholm-modszer_el_metodo/pls/fi/films.film_page?i_film_id=83968&i_city_id=3372&i_county_id=-1&i_topic_id=1

és a színdarab:
port.hu/pls/th/theatre.directing?i_direct_id=11747&i_city_id=-1&i_county_id=-1&i_cntry_id=44&i_topic_id=

Maestro 2009.12.27. 20:02:00

a legjobb mégis a marketing, akik teljesen felesleges szarságok előállításával foglalkoznak és ha úgy adódik, neked ehhez asszisztálnod kell.

_nyuszi_ 2009.12.27. 20:07:42

@uriember:
tüneményes vagyok, az egy dolog, de nálunk mindenkivel ilyenek. :)
mondjuk a főnököm főnöke, az egy kiköpött geci, de leszarom. jó a társaság, jó a meló ez a fontos, nem?

subabubba 2009.12.27. 20:14:12

Hát nem is tudom. Egy ilyen finom úriemberrel Csipkerózsika is Stazi tiszt lenne, gondolom. Mivel a helyesírás korrelál az IQ-val, ezért gondolom te sem panaszkodhatsz az átlag feletti IQ-dra.

Ha egy munkakörről írsz, akkor legalább jó lenne tisztázni, hogy mi is a neve annak a munkakörnek. Miért nem adtad a "HR valami" címet, ha nem tudod, mi pontosan?

Végül: gondolom az világos, hogy a humánerőforrás menedzsment lényege az, hogy a megfelelő ember a megfelelő helyre kerüljön a cégen belül, és általában azt kevésbé veszik figyelembe, hogy te épp egy csajt szeretnél bámulni.

uriember 2009.12.27. 20:15:01

@már nyuszi:
De igen. Meg a helyesírás! :D

uriember 2009.12.27. 20:17:21

@subabubba:
Természetesen ostobák vagyunk.
Köszönjük, hogy veled is egyel többen lettünk.

_nyuszi_ 2009.12.27. 20:24:20

@uriember:
na, mondjuk az fontos. bár a neten nem veszem annyira komolyan. én, pl. kisbetűkkel írok a gyorsaság kedvéért.
azért, figyeljetek, ha posztot írtok. igaz, akkor nem kattintgatnának ennyit :)

uriember 2009.12.27. 20:27:51

@már nyuszi:
Érdekes dolog ez. Jókat nevetünk a commenteken. :)

_nyuszi_ 2009.12.27. 20:34:41

@uriember:
ravasz vagy. nagyon ravasz... :)

uriember 2009.12.27. 20:37:45

@már nyuszi:
Dehogy, ostoba vagyok és különben is a kurvaanyámat! :D

Robi Baggio 2009.12.27. 21:08:57

Hogy picit szokjam a stílust: kibaszott
jó!

Magam is többször leírtam már: a bölcsész-faszszopó szakon végzett
Hr-akármik, hogyan érthetnek mindenhez?

Én például egyszer egy interjún azért
buktam el mert a cég hozzáértést kért PLC vezérlésekhez.
Az interjún elmondtam a 28-éves csirkének, hogy automatizálás szakvizsgám van.

Amikor nem vettek fel, azzal indokolta:
nem ért a PLC vezérléshez.

Azt nem tudta szegény, hogy ez olyan mintha valakitől angol alapfokot kérnénk, és az azt mondaná: 5 éve tolmács vagyok.

Hülye libák, akik azt hiszik Ők a jövő
generáció.
Amerikai szingli élet, Szex és New-York.

Csak bassza őket valaki a cégnél: ez a lényeg!

_nyuszi_ 2009.12.27. 21:15:22

@uriember:
naja. te hülye picsa szingli! :D

_nyuszi_ 2009.12.27. 21:21:58

mára beó.
pá-pá Kedveseim,holnap benézek!
aztán most már a kattingatás pénzből lassan elmehetnénk sörözni! :))

Adachale 2009.12.27. 21:31:23

"...akit abban a 3 órában amikor nem egy átszellemült tudatállapotban vagyok az irodában, nézegetni lehet."
"...bementem a zsírfejű, disznósajt képű főnökömhöz,.."
1. Mit csinálsz a cégnél
2. Ha így állsz hozzá miért nem borítod az asztalt és lépsz le?
3. Viszont a fizudat minden hónapban felveszed
Más szóval te sem vagy más mint egy nagyszájú csinovnyik

Bocs

belekotty 2009.12.27. 21:34:46

@subabubba: Na ezt hagyjuk! A HR-esek akik kibaszottul nem értenek a cégek működésére és a megírt önéletrajzok, nyelvvizsgák alapján döntik el ki mire alkalmas. Pl JAVA programozót keresnek, de egy kibaszott JAVA kérdést nem tesznek fel. Nagyon sok multinak dolgoztam, ahol csak azt láttam hogy a basáskodó fasz HR-esek hogy találnak roppant szar embereket kivülről, akik utána középvezetőként szétbasszák a céget. Ezek a barom HR-esek tipikusan azok akik a helyesírási hibák alapján itélik meg az emberek hozzáértését és IQ-ját. 20 éve fejtek vissza assembler kódokat különböző nagy cégeknek akik elvesztették a kódjaikat. Gondolod volt már HR-es aki elém tette hogy ugyanmár írja le a 05EF gépi kód memmonikját. Most éppen a világ egyik legnagyobb biztosítójának csinálok ilyet. Amikor elolvasták az önéletrajzomat, akkor a beszélgetésen nem volt HR-es, hanem két német rendszerprogramozó, akik elém tettek egy lefordított program hexa listáját. Gondolod egy bölcsész vagy kommunikáció szakon végzett fasz ezt meg fogja tenni?

xenuka 2009.12.27. 21:58:37

HR szakon csak lúzerek vannak.
Nivel nem értenek semmihez megpróbálnak a nőklapja - "Hogyan ismerjük ki a másikat gyorsan" - szintű kérdésekkel jönni.

Tólem egyszer megkérdezte egy ilyen fejvadász droid, hogy mi a legjobb tulajdonságom és a legrosszabb, a válaszomnál lefagyott:
legjobb - állva is tudok kefélni
a legrosszabb - annyira tökéletes vagyok, hogy mások gyakran feleslegesnek érzik magukat a jelenlétemben

Közölte, hogy nem vagyok megfelelő.
Én meg közöltem, hogy már tegnap felvettek erre a posztra, csak megkértek a formalitás miatt beszélgessek el vele.

Kiakadt az "HR excutive consultant partner" - ez a faszság volt a névjegyén.

Gáborom 2009.12.27. 22:07:44

Én csak szerényen megkérdezném, hogy a HR-es vagy egy marketinges vagy egy elemző között van-e különbség. Úgy értem: melyik termel közvetlen bevételt,vagy melyik irányít közvetlen bevételt termelő folyamatot. Melyiknek van közvetlen anyagi felelőssége. No mert csak épülnek épülnek az irodák, de ki termel??
Mellesleg én sem kérdőjelezem meg az "irodisták" egy részének szükségességét, nyilván a multi sem fizetne felesleges embereket. Csak nem értem. Vagy eddig is így volt?
:)

Gáborom 2009.12.27. 22:09:08

Ja, én is "irodista" vagyok, de bármikor tudom helyettesíteni a vezetett kollégákat, bármelyik munkakörben.
Mint a filmeken....

blogfighter 2009.12.27. 22:20:50

...back office tevékenység szükséges minden vállalatnál, de a HR munkáját megkérdőjelezem:
1.
felvételnél nem alkalmazható, mert csak f.szságokat kérdez,
2.
az adatok tárolására ott a bérszámfejtés, ami általában kiszervezett tevékenység,
3.
létszámleépitésnél van talán némi hasznuk a HR-eseknek, mert a vezető konfliktuskerülő...de ha a vezető konfliktuskerülő, akkor elmondható-e, hogy határozott és felkészült, hogy emberekkel foglalkozzon? Ugye, nem...

v2peti 2009.12.27. 23:10:08

"Ez a csajozós, megdugom meg ilyen kan,stb. vonal eléggé lehúzza.Amúgy nagyon-nagyon jól körülírtad,jókat nevettem rajta.:) "
Olvastam, egy hete, hogy napi 10 perc cicibámulás = 5 évvel hosszabb életkor (a férfiaknak). Szóval lehet EÜ-okokkal indokolni az áthelyeztetési kérelmet. :)

Marr 2009.12.27. 23:19:36

Nálunk néha csinál hasznosat a marketing. Ünnepnap az olyan.

A HR-rel kapcsolatban az az ünnepnap, amikor nem ront el valamit. Szánalmas és semmirekellő az összes.
A jog, pénzügy és a karbantartás egyes feladatait kéne legalább koordinálniuk, de az se megy nekik, amikor mindenki megcsinál helyettük minden részfeladatot, akkor jól megy minden. Csak az önéletrajzokhoz ne nyúlnának...

Marr 2009.12.27. 23:22:39

@blogfighter: Igen, a legnagyobb baj a HR-rel, hogy bármennyire megfeszül, nem ért általában a cég alaptevékenységéhez. Azt sem tudja, mi az alaptevékenysége a cégnek, ami alá tolja a pénzt havonta. És így csak rontani tud.

breQ 2009.12.27. 23:38:22

Nalatok tenyleg rossz lehet.. nalunk jo fej, aranyos lanyok a HR-esek :)

I'mYourFriend 2009.12.28. 00:37:20

A háttér még csak-csak elmegy, de a postíró helyesírása förtelmes, egy olyan korban, ahol már a böngészőben is van helyesírás ellenőrző, naívan azt hittem, hogy az utolsó bugris paraszt is képes egy kis odafigyeléssel valami olyat közzétenni, amitől nem kapnak sírógörcsöt a vele egy nyelvet beszélők. Az ilyen irodai rabszolga annak is örülhet, hogy egy multinál valami utolsó rabszolga lehet, nem hogy még áthelyezésről álmodjon...

Nyelvtan: 2 (jóindulattal)
Fogalmazás: 2/3
Stílus: 2 (12 egy tucat szint)

Bodkamano21 2009.12.28. 02:03:41

Amit ma Mon HR nek neveznek, az tényleg valójában személyzetis. Az előző cégemnél is fontos feladatokat végeztek:
- hülye kérdéseket vetnek fel pl.
Milyen nöt választanál: szépet, okosat vagy vidámat?
-ha nem tetszik a pofád (pl. fénykép az önéletrajzon), neved (Reisz Róbert) be sem hívnak
-fényképeket csinálni a dicsőségfalra (hónap Songyabobja)
-karácsonyi névhúzás (ajándék)
-körömreszelés
-céges bulik szervezése 1x év
-dekoráció(papírhajtogatás)
-céges jutalmak átadásának segítése
-nagyfönök lecidázása

Doktor Kotász 2009.12.28. 02:31:14

A leggyönyörűbb HR-es botrány az volt, amikor (ha jól emlékszem a Texsonál) a HR igazgató jósnőhöz járt, és az rízsszemeket vagy csontokat vagy a bánat tudja mi a szarokat szórt az önéletrajzokra, és az alapján döntötte el, hogy ki felel meg a munkakörre, hogy a jósnő mit mondott. Talán az Indesen is volt róla cikk. Pár hónap múlva meg egy következő, hogy elhelyezkedett az illető egy másik multinál. Mondanom sem kell, szintén HR igazgatóként. De hogy a faszba vettek fel egy ilyen ostoba picsát?

laphroaig 2009.12.28. 05:13:29

1, áthelyezteted magad: nem azért mert ott jobban, hatékonyebban tudsz dolgozni, hanem mert bámulni akarsz egy csajt, hümm
2, bemész kérni a főnöködhöz,akit egyébként zsírfejű titulálsz, és aki él, mert salakanyagot termel hümm
3, egy beszélgetés számítógépes kiértékeléséről írsz, húha ez elég nagy csúsztatásnak tűnik, úgyhogy újra hümm
4, egyébként HR-es vezetőként dolgoztam, interjút és kiválasztásokat szakmai vezetőkkel együtt végeztem, nem brünhilda vagyok, hanem TTK-n végzett férfi
5, mindemelett a magyar munkaerőpiacra jellemző 2 jelenség is megfigyelhető: a HR szakma tipikus megítélését mutatják a kommentek, sajnos van bennük néha igazság és változtatni kell rajta.
A másik, hogy a munkahelyek a poszt írójához hasonló frusztrált, motiválatalan, cinikus munkavállalókkal vannak tele, akik energiáikat blogolásra fordítják ahelyett, hogyha ennyire szarul érzik magukat akkor új minkahely után néznének...

Bannor 2009.12.28. 08:05:22

Mikor fogja fel már ez a társadalom, hogy a HR-es nem a személyzetért van, hanem a cégért.. ha nem tetszik valami a munkahelyen arról a HR-es tehet..
hozzá lehet szokni, hogy a HR-es szemében mindenki egy lészámadat/egy béradat/ egy munkakör...
fogalma sincs a szervezet működéséről? úgy tűnik senkinek nincs fogalma a HR működéséről.
nagyon öszetett, komplex munkát végez és nem szociális gondozó.
el lehet gondolkozni a különbségen..

Bannor 2009.12.28. 08:07:58

@Krajcs: engem is:)
ezt a sok baromságot amit itt összehordanak...

sanyix 2009.12.28. 15:02:41

@laphroaig: 1. Magyarországon nem fizetnek annyit hogy az ember hatékonyabban, és jobban akarjon dolgozni ;)

2. van ilyen mi a probléma ezzel?

5. Az első felére az 1.-es számú a válasz, második felére meg: mióta egyszerű találni magyarországon jó és jól fizető munkahelyet főleg most?

laphroaig 2009.12.28. 19:29:01

@sanyix: 1, tehát ez feljogosít mindenkit, hogy tunyán, különösebb hozzáadott érték nélkül dolgozzon? Egyébként még nem találkoztam olyan alkalmazottal, aki azt mondta volna a fizetésére, hogy ez igen, ez jó. Ha más nem, miután bekerült egy zsírosabb állásba fél - egy év múlva kezd el nyekeregni, hogy cafeteria, bonus, több maszekkilóméter, egyebek...
2, az a probléma vele, hogyha te zsírfejűnek tartod / látod a főnöködet, ne várd el tőle, hogy Ő egy hiperzseni iszonyatkirály csúcsmunkavállalónak fog tartani, emberből van észre fogja venni ezeket a jelzéseket
5, az 1-es erre nem válasz, erre az lenne a válasz a HR szakma meg tudna újulni szakmailag és újra tudná magát pozícionálni, illetve ha tényleg jó vagy, akkor tudsz munkát találni, ha nem itthon külföldön, a baj nem a jók elhelyezkedésével van (tisztelet a kivételnek: életkor, iparág, végzettség, családi állapot miatti számkivetettekre gondolok), hanem akik csak jónak tartják önmagukat, de a piacnak nincs szüksége rájuk.
És igen válság van, nem az ebben a helyzetben a megoldás, hogy mindenkit s...fejnek tartok magam körül, változni tudni kell!

Pushy 2009.12.28. 22:41:50

Ki az a buta és naív ember, aki azt gondolja, hogy ő érte van a cég? Van itt egy elvetemült közgazda, vagy bárki ezek mellett a beteg, introvertált programozók mellett?

Emberek. Kapitalizmus van vazze! Térjetek már észhez? Ti csak csináljátok a hangyamunkát és ne hibázzatok! Ezt próbálnátok meg egyszer. Nem nagyon megy vazze! A hajam kihullik egy fejlesztésnél amikor programozók, felelősségüket fel nem mérve, másokat hátráltatva, a dokumentáció teljes hiányával, a nagyképűség teljes mellszélességével egy krva kódot nem tudnak megtalálni hetekig és még van képük fejlesztőnek nevezni magukat.

Ezt mutatja ez a fehér szöveg is. Normális vagy öreg? Nem a szakmára vagy büszke? Akkor meg mit szarsz bele a saját szemétdombodba?

El kellene menned egy rendes hr-eshez és segítséget kérni, mert nagy bajban vagy! :-)
süti beállítások módosítása